Alweer een week voorbij - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Nadia & Gabriel - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Nadia & Gabriel - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij

Door: Gabriel en Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

19 September 2011 | Vietnam, Hué

Xin chào,
Oftewel hallo,

Hier weer een nieuw verslagje,
ditmaal vanuit Hue, de keizerlijke stad.

Eerst even terug komen op ons laatste verslag.

MONKEY ISLAND
Na een korte bootreis vanuit Cat Ba(ong. 15 min.) kwamen we aan op Monkey island.
Dit is een klein eilandje met een mooi zandstrand en zoals de naam doet vermoeden leven er ook apen, die verschrikkelijk brutaal zijn.
daar wij weg liepen van deze beesten gingen andere mensen ze aanhalen met alle gevolgen van dien.
Kosteljk vermaak vanaf onze handdoek.
We zijn maar kort op het eiland geweest. Hier heerlijk gezwommen met Halong Bay aan onze horizon.

De volgende dag terug naar Hanoi.
Ondanks dat het schitterend weer was bleek de overstroming te zijn toegenomen. Dit omdat het water vanuit de berg nog steeds stroomde.
Dus wederom in een bootje.

HANOI
Deze dag hebben we de perfume pagode bezocht. Dit was een tour waarbij we een uur over een rivier werden geroeid, in niet al te comfortabele stoelen.
Toen in een stoeltjes lift(net als bij het skiën) naar boven en vervolgens een grot in. Dit bleek de pagode te zijn. Een beetje een tegenvaller. Boedhisten waren aan het bidden hier hebben we een wierookje aangemaakt en gingen vervolgens met de benenwagen terug naar beneden; een half uur stevig wandelen en via trappen afdalen.

HUE
Met een binnenlandse vlucht werden we naar Hue gevlogen. Vanuit hier moesten we zelf een taxi naar ons hotel pakken.
Gelukkig reden er ook bussen die voor een prikkie naar ons hotel reden.
Aangekomen bij ons hotel vielen onze monden open van verbazing. Een superdeluxe hotel met alles er op en eraan (lees: een spa(kuuroord),een sport/fitness zaal, 2 restaurants, een cafe en een zwembad op het dak van het hotel).
Als onbijt een lopend buffet met alles uit europa en azie.
Dus gewoon brood, jam, eitjes, cornflakes maar ook noodle soep, rijst, vlees en fruit.

Op onze 2e dag in Hue hadden we een city tour. Dit bleek een prive tour te zijn.
Tijdens deze tour hebben we de Thien Mu pagaode gezien. dit was een stuk interessanter en mooier dan ons vorige bezoek aan een pagode.
Hierna naar de citadel van de keizer.
Een heel indrukwekkend complex van gebouwen omrand door hoge muren voor bescherming.
Zowel de pagode als de citadel staan op de lijst van 'World Heritage' van UNESCO.

Vandaag zijn we naar de gedemillitariseerde zone geweest, een tour die om 6 uur 's ochtends begon en 's avonds om 6 uur was afgelopen.
Van de hele tour vonden we 2 dingen leuk.
1. Een museum waar nog oude tanks, vliegtuigen en helicopters stonden.

2. De tunnels, hier hebben we door gelopen. Zeker de moeite waard.
Een groot gangen stelsel van 30 meter diep waar ong. 400 mensen woonden. alle faciliteiten waren aanwezig, een keuken, een klein ziekenhuisje, een put voor vers water en maar 1 W.C.

Tot zover ons verslag.

Morgen met de trein naar Danang dan met de taxi naar Hoi an.

Groet,
Gabriel & Nadia

P.s. Gerke, tijdreizen bevalt prima zoals je ziet.
p.p.s. Gerke, Schrijffouten voorbehouden

• 19 September 2011 - 20:22

Gerke:

Ha,
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen! Jullie zullen wel blij zijn met je zwemdiploma's met al die overstromingen. Ik hoop voor jullie dat het op gaat houden met regenen.
    Geniet van de treinreis en we zullen het bruidspaar de groeten van jullie doen a.s. zaterdag!
    P.s. Zoveel persoonlijke aandacht had ik niet verwacht.

• 20 September 2011 - 19:19

Nicki:

Hee Gaab en Nadje!

Jullie vermaken je prima lees ik zo! Mooie natuur zeg...(had ik eigk niet verwacht in vietnam :$) Super! Die overstromingen...tja je kunt het maar eens meegemaakt hebben (zijn we toch blij met die goeie riolering hier ;) ) Geniet er nog maar lekker van en ben benieuwd naar de rest van de verhalen!

Xxxx Nicki (en Koen ook hoor!)

• 21 September 2011 - 05:48

Moederenco:

het is bijna tijd om te gaan werken; reis lijkt me erg leuk, waarom elke dag regen en bewolking, dat valt tegen. groeten van iedereen en tot kijk, josee

• 21 September 2011 - 18:10

BMW ISETTA:

Wat leuk dat jullie zo genieten.
    Het klimaat bij jullie is beter als Nederl.
    De renault is al klaar.
    Ik blijf jullie volgen.
    Pas goed op jezelf en tot mails.
    Daddy.

• 21 September 2011 - 20:37

Moederenco:

hallo samen, heb nu pas goed het laatste bericht gelezen en de foto's bekeken. we zijn een keer de planten water gaan geven en halen de post uit. een reis om nooit te vergeten, tot volgende week, groeten j

• 25 September 2011 - 14:53

Liesan:

Ontdek vandaag pas jullie site. 'k zal wel niet goed opgelet hebben.... Wel erg leuk om te lezen. Veel plezier nog geniet van jullie verdere reis!

• 25 September 2011 - 22:51

Mama:

Hey lieverds,
    Echt tof dat alles zo goed gaat.De verhalen en foto,s zijn erg leuk.Hoop dat ik in oktober de kans heb een paar dagen te komen.Zal mijn best ervoor doen oke!
    Heel veel liefs van mama,en groetjes van Alekos.xxxxxx

• 26 September 2011 - 14:08

Nashaira:

Hey Nanie en Gaab,

Ziet er allemaal echt heel leuk uit hoor! Mooie foto's, vooral van de Bay!Je zat 30 m onder de grond WOW! haha. Lekker cool of niet? Geniet nog de laatste dagen, hier is het ook lekker weer aan het worden. (regen heb je vast genoeg gezien)

Liefs

• 26 September 2011 - 14:32

Ria:

Hallo gabriel en nadia
    Ik geniet van het zien van jullie foto's en van de verhalen over de reis top ,maak er nog wat mooie dagen van we zien jullie weer in Budel houdoe,en groetjes van ga.sr. enria

• 28 September 2011 - 13:08

Marloe:

Ben benieuwd naar de rest van de foto's zaterdag! En de outfits ntlk! Lekker *gezwommen* daar? ;)