Halong Bay, misschien wel het mooiste stukje aarde - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nadia & Gabriel - WaarBenJij.nu Halong Bay, misschien wel het mooiste stukje aarde - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nadia & Gabriel - WaarBenJij.nu

Halong Bay, misschien wel het mooiste stukje aarde

Door: Gabriel en Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

14 September 2011 | Vietnam, Hanoi

Hallo Allemaal,

Hier weer een kort berichtje van ons.

Sinds gisteren zijn we in Halong Bay en het is hier echt prachtig! Misschien wel het mooiste stukje aarde dat we tot nu toe hebben gezien!

We hebben gister heel veel regen gehad. Ook op de boot aangekomen regende het nog en was het erg mistig. Hierdoor waren we bang dat we niet van de mooie natuur konden genieten. Gelukkig trok zowel de mist als de regen weg en hebben we echt een super dag gehad!

Na een uurtje varen zijn we aangemeerd bij een rots waar we een grottenstelsel hebben bekeken. Dit was heel erg mooi (wel veel toeristen).

Daarna zijn we aangemeerd bij een Floating Village. Op het water leven namelijk een aantal gezinnetjes die huisjes hebben gemaakt op een soort van vlotten en leven van de visvangst. Heel apart om te zien.

Vanuit daar hebben we samen ook een stuk gekayakt en daarna vanuit onze boot een duik genomen in het water.
Gabriel nam een iets hogere duik dan ik, maar maakte ook een heleboel lawaai tijdens het springen. (Was toch wel eng! Ongeveer 6 m hoogte)

's Avonds op de boot overnacht en vanochtend na een heerlijk ontbijtje verder gevaren richting Cat Ba Island. Daar hebben we in ons hotel net gelunched en gaan we over een kwartiertje Monkey Island bezoeken. Ben benieuwd!

De weg naar ons hotel was een groot avontuur. Door de vele regenval zijn de wege overstroomd en hebben we eerst moeten wachten op een klein busje. Dat heeft ons vervoerd tot aan de overstroomde wegen en daaarna zijn we door de lokale bevolking met kleine zelfgemaakte bootjes verder gebracht. Het water stond verbazingwekkend hoog! Tijdens het varen met de bevolking kwamen we verkeersborden tegen die net boven het water uit kwamen.

We hebben trouwens een hele aardige gids bij ons die ons goed begeleid. Op de boot ook een aantal hele aardige mensen leren kennen. Nicola en Steffie, 2 duitse zusjes en Soekhie een meisje uit Laos. Zij gaan dadelijk mee de aapjes bekijken!

Vanacht slapen we in Cat Ba en dan varen we morgen weer terug om nog een nachtje in Hanoi te overnachten. In Hanoi gaan we dan nog een excursie/tour doen naar een Pagode.

Vanuit daar zullen we naar Hue vertrekken.

We hopen snel weer een berichtje te kunnen plaatsen. Maar dat is afhanelijk van het internet, gelukkig is dat hier een stuk sneller dan in ons oude hotel.

Heel veel liefs van ons

• 14 September 2011 - 07:01

Marloe:

Superleuk! En het is nog maar net begonnen.. Geniet er van!

P.s. Leuke pics op twitter ;)

• 14 September 2011 - 07:52

Monique:

Veel plezier schatten, ik ga de foto's bekijken op fb.xxxx

• 14 September 2011 - 10:52

Moederenco:

Wat fijn om weer wat te horen, een belevenis die reis, veel plezier en kijk uit; ik ga nu naar veldhoven; je weet wel, houdoe josee

• 14 September 2011 - 11:41

Tante Els:

Wat een avontuur als ik het zo allemaal lees,erg spannend hoor.
    ben heel benieuwd naar de foto,s .
    geniet maar goed van al dat moois en op naar het volgend verslag.

gr tante els en ome rinus.

• 14 September 2011 - 12:22

Moenie:

Super !!!!!!! Wat een avontuur al voor de 4e dag. Geniet nog van je verdere vakantie. XXX

• 14 September 2011 - 19:44

Moederenco:

Het is OK met J

Wat een leuke belevenissen. Geniet ervan!!
    Groetjes,

• 14 September 2011 - 19:46

Gerke:

Wel gaaf,

Terugreizen in de tijd. Op 14 augustus er al zijn, terwijl je de 11e september aangekomen bent. Vertel ons bij terugkomst ook maar hoe die ervaring was.

Veel liefs,

xxxxxxx van Sand, Es, Gerke En Toon

• 15 September 2011 - 18:05

Linda/Lin/Lindo:

Hallo vakantiegangers
    Op de eerste plaats kan ik nu al niet wachten op de lange reisverslagen ;)
    Jullie beginnen gewoon al met survivallen.. Gaaf dat jullie van zo'n 6 meter hoogte het water in zijn gedoken!! (Ik zou het ook eng vinden Nadia..) Geniet ervan!! En tot snel.

Dikke kus

• 17 September 2011 - 13:12

Nadia:

Voor Celino:

Heey Celientje,

Ik mis jullie ook hoor!
    Als ik terug ben gaan we snel weer eens wat doen samen.

Gabriel heeft enkele foto's op Twitter gezet, moet je maar eens kijken. Helaas lukt op Hyves en Facebook niet. Hebben het al een paar keer geprobeerd maar het internet is daar hier te traag voor.

Knuffel van je grote zus. Kus voor papa.

Liefs Nadia

• 21 September 2011 - 07:34

Tante Ans:

wat een mooie reis zijn jullie aan het maken, geniet ervan. leuk dat we jullie zo kunnen volgen.heel veel groetjes en tot ziens !