Pura Vida - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Nadia & Gabriel - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Nadia & Gabriel - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Blijf op de hoogte en volg Nadia

18 September 2014 | Costa Rica, Cahuita

Ola!

Hier weer een klein verslagje van ons. Bij het laatste verslag waren we onderweg naar Tortuguero in de jungle. Daar zijn we inmiddels geweest en zijn sinds gister alweer in onze nieuwe bestemming, een dorpje Cahuita genaamd. Hoe was Tortuguero vraag je je af..

Tortuguero
aankomst middels een motorboot was al een ervaring opzich. Al varend door de kanalen van Tortuguero zagen we al de meest mooie vogels, hagedissen en apen voorbij komen. Eenmaal aangekomen in onze lodge werden we ontvangen met een (alcoholvrije) cocktail. Heerlijk! Daar vanalles gezien en gedaan! 's ochtends werden we gewekt door de lokale fauna aldaar. Het meest bijzondere was toch wel het zien van een zeeschildpad die haar eitjes aan het leggen was. De natuur op z'n allermooist.(we houden het even kort aangezien we het reisverslag moeten typen op onze mobiel).

Cahuita
De jungle verlaten voor het strand. Zijn nu in een klein dorpje aan het strand aan de caribiache kust. Heerlijk sfeertje hangt er hier. De bevolking is afkomstig uit Jamaica en dat is overal aan te merken! Engels met een jamaicaans accent, relaxte sfeer, mensen met dreads, reagge kleuren en Bob Marly muziek door de straten. Locale bevolking is ontzettend aardig! Vandaag het nationale park bezocht met onze gids Fernando. Topgozer! Nieuwe en bekende dieren gezien en een praatje gemaakt over het leven hier. Volgens onze gids en de meeste hier is het leven "Pura Vida" oftwel "Puur leven".

Morgen vertrekken we voor 3 nachtjes naar Panama. Vanuit daar weer een nieuw verslag!

Tot horens weer, liefs van ons

• 18 September 2014 - 07:19

Linda:

Zo te lezen hoeven jullie je niet te vervelen.
    Klinkt allemaal heel goed!
    Geniet ervan en vooral ook van elkaar.

Groetjes veel liefs en tot snel!

• 19 September 2014 - 15:19

Josee:

Hallo samen,

Heb gelukkig al goed nieuws van jullie vernomen, dat je veel moois gezien hebt en vriendelijke mensen.
    Met vader samen vandaag de post uitgehaald, nog een dag en het zit er weer op voor hem.
    Verder is het weer hier uitstekend en voor zover ik weet maakt iedereen het goed.
    Nog heel veel plezier samen en let op, kijk ook uit, wat vader de laatste keer gezegd heeft, dat weet je nog wel Gabriel, pas op elkaar, groeten josee.